ZE ŽIVOTA FIREM ... magazín OSJESTERKA.cz

Výňatek z výběru kvadrokoptéry

........Poté máme na výběr mezi drony s kamerou a bez kamery. Zde mě zase napadlo, že když mám vlastní kvalitní outdoor kameru, že jí snadno manuálně připevním k levné kvadrokoptéře a můžu natáčet. To není ovšem nejlepší cesta. Spíše se na to podívejme opačně. Pokud mám kvalitní outdoor kameru, tak je lépe se poohlédnout po kvalitnějším dronu, který je přímo určen pro zavěšení vaší outdoorové kamery. Třeba Blade Chroma. Každý odborník ale radí nejprve začít s dronem bez kamery.

Číst dál: Výňatek z výběru kvadrokoptéry

Nevyhovující dopravní značení


Pokud stávající dopravní značení z různých důvodů nevyhovuje současné situaci (např. v důsledku nadměrné dopravy je snížena kvalita ovzduší, zvýšena hlučnost...), lze podat návrh příslušnému orgánu na jeho změnu.

Příslušným orgánem pro podání žádosti bude jeden ze silničních správních úřadů. Abychom zjistili, kdo je speciálním silničním úřadem a kdo je vlastníkem komunikace, musíme znát zařazení komunikace do kategorie a třídy podle tzv. silničního zákona (z. č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích).
Pozemní komunikace se dle §2 odst. 2 silničního zákona dělí na tyto kategorie:

  • dálnice
  • silnice
  • místní komunikace
  • účelová komunikace

Silnice se podle svého určení a dopravního významu ještě rozdělují do třídy první až třetí (§5 odst. 2 silničního zákona):

  • silnice I. třídy, která je určena pro dálkovou a mezistátní dopravu,
  • silnice II. třídy, která je určena pro dopravu mezi okresy,
  • silnice III. třídy, která je určena k vzájemnému spojení obcí nebo jejich napojení na ostatní pozemní komunikace.

Aktualizováno k právnímu stavu 1. 1. 2015; více na http://frankbold.org/poradna/kategorie/ostatni/rada/jak-dosahnout-zmeny-dopravniho-znaceni

Co je polykarbonát

Když se řekne polykarbonát, co se vám vybaví? Já si vzpomenu vždycky na dědu a jeho kůlnu. Dlouhá léta měla plechovou střechu. Jenže jednou přišla velká bouřka a bohužel zrezivělý plech odnesla neznámo kam. No a tak jsme museli střechu opravit. Nejprve jsme vybírali nový plech, pak jsme se ale dozvěděli, že existuje mnohm lepší varianta – právě polykarbonát. A tak jsme se začali o tento materiál zajímat a přišli jsme na to, že exisuje několik druhů polykarbonátů. Nakonec jsme dědovi na střechu vybrali vysoce odolný komůrkový polykarbonát v mléčné barvě. Děda je spokojený a my se nemusíme bát, že mu kůlna spadne, když přijde bouřka...

Pokud hledáte vhodného dodavatele polykarbonátu, obraťte se na Tercoplast, což je společnost, která se na tento materiál specializuje. Umí zakázku přizpůsobit přesně vašim představám.

Čištění podlah strojem

Čištění podlah se zpravidla doporučuje provádět alespoň 1x měsíčně v letních měsících. Vždy to ale závisí na četnosti používání a provozu daného místa. Například v zimě je třeba provádět úklid 1x za 14 dní. Strojové čištění podlah Praha, schodů a povrchů může být úkon na jeden a leckdy i více dnů. Je velice důležité říci, že kalkulovaný předběžný počet hodin vychází ze zkušenosti firmy a ve většině případech se daří avizované časové rozmezí dodržet. Jsou však výjimky, které je potřeba vzít v potaz a stává se, že pracovníci mají povinnost upozornit na případný nárůst času a případně plochy / m2. Toto může způsobit hned několik faktorů např. vysoce odolná nečistota, značné množství prachu, opakované vysávání, vysoká mastnota aj. Specialisty na čištění podlah nejen v Praze jsou firma JA Clean s.r.o.

Just In Time logistika

Doprava a logistika je dnes zřejmě nejtěžší odvětví služeb ze všech. V obou částech se v dnešním světě poskytovatelé potýkají s problémy na každém rohu. Aktuální uprchlická krize je jen špička ledovce, když vidíme v televizi záběry migrantů, kteří ničí kamiony. Poté ty "příjemnější" problémy - lidé prostě nechtějí čekat. Ideální by bylo, kdyby existoval teleport, který po zaplacení kartou ihned přetavil balíček před zákazníka. Nejblíže této představě je technologie Just in Time. In time byl poprvé aplikován v roce 1926 v závodech Toyota Company, ale její největší rozmach přichází až počátkem 80. let v Japonsku a USA. Základní filosofie JIT je:
vyrábět jen to, co je potřebné a tak efektivně, jak je to jen možné,
zamezit plýtvání prostředků, času, kapacit a jiným ztrátám,
důraz na 100% kvalitu výrobků.